מחקר על טיפול אנטי דלקתי חדש שיסייע בעיכוב תסמיני המחלה

לאחרונה פורסם מחקר ישראלי חדש בנוגע לטיפול במחלת האלצהיימר המבוסס על שימוש בחומרים אנטי דלקתיים.  בעקבות המחקר עולה התהייה – האם יש כעת מקום לתקווה לבשורה ממשית עבור חולי האלצהיימר למחלה הקשה?

בשל השכיחות ההולכת וגוברת של האלצהיימר באוכלוסייה הכללית הפיתוח המחקרי מעורר עניין רב. עם העלייה בתוחלת החיים בעשורים האחרונים מעלה הועלה הסיכוי להתמודדות עם צורות שונות של שיטיון בכלל ואלצהיימר בפרט. בעבר כבר פורסמו מחקרים רבים, מהם כאלה שהתקיימו כבר לפני שלושה עשורים, שהפיחו תקווה בחיי החולים ובבני משפחותיהם.

עם זאת, הצלחות המחקרים עד כה היו מאוד מצומצמות ביותר בכל הנוגע לפיתוח תרופות או אמצעים חלופיים לעיכוב תסמיני האלצהיימר, זאת בהוצאה מהשוואה כמובן דיבור על ריפוי מלא. עקב כך מתעוררת השאלה האם המחקר הישראלי, באמת מהווה בשורה או שטרם ניתן לקבוע דבר שכזה?

עיכוב השפעות הפגיעה

במחקר התגלה חומר שיוכל לעכב בעתיד בצורה משמעותית את מחלת האלצהיימר. לעיתים גם לאבחון מוקדם של מחלת האלצהיימר המתפתחת באופן הדרגתי לאורך שנים חסר את היכולת בעיכוב הסימנים והפגיעה הקוגניטיבית, הנוירולוגית והתפקודית. ייתכן והחומר שנמצא במחקר שנבדק על עכברים יהיה יעיל בשיקום יכולות שאבדו ואולי אף בריפוי. החומר שהתגלה מאופיין ביכולות אנטי דלקתיות וכבר הוכח בעבר כיעיל בטיפול בפגיעות ראש וזעזועי מוח.

יכולות הריפוי של הטיפול

אחוז גבוה של אנשים עם פגיעות ראש מדווחים על מגוון תופעות שלא היו קיימות לפני הפגיעה כגון: ירידה בתפקוד קוגניטיבי, פגיעות נוירולוגיות והשפעות רגשיות. במחקר שנערך נעשה שימוש בחומר אנטי דלקתי על עכברים שסבלו מפגיעות ראש. פגיעות ראש מאופיינות בהיווצרות בצקת ונפיחות בראש, תגובות דלקתיות ולפעמים גם במקרים של תמותתת תאי מוח. כמו כן, לפגיעות ראש השלכות והשפעות רגשיות כמו גם השפעות על הזיכרון לטווח קצר או לטווח ארוך.

מטרת הטיפול הייתה התמודדות עם התהליך של התלקחות הדלקת, המערבת פגיעה מוחית ופגיעת ראש. מכיוון שנמצא במחקרי עבר שבאלצהיימר רבים מהחולים חווים סימנים הדומים לדלקת אשר פוגעים במעגלים החשמליים במוח, הנחת המחקר היא שטיפול דומה יוכל להועיל ולסייע לא רק לפגועי ראש כתוצאה ממחלה.

נוסף לכך, חומרים אנטי דלקתיים יוכלו להועיל מפני שככל הנראה באלצהיימר מעורבים גם זיהומים חוזרים ונשנים שעושים את דרכם דרך זרם הדם אל המוח. כך, תרופה אנטי דלקתית יכולה לסייע כטיפול כרוני לזמן ארוך. מלבד ההקלה בתסמינים -האם הטיפול יוכל גם להביא לריפוי מלא? עוד מוקדם מידי לדעת, אך יתכן שאבחון מוקדם יכול לסייע בכך.

זמינות הטיפול ועלויות

שכיחותם של קשישים הסובלים מאלצהיימר הזקוקים להשגחה וטיפול רפואי צמוד גוברת ועלה. הדבר כרוך בהוצאות כלכליות ניכרות המוצאות מכיסי הקשישים ורשויות הבריאות בנוסף למחלות כרוניות מסכנות חיים אחרות הפוגעות באיכות החיים. הניסוי במחקר החדש שנערך על עכברים וינוסה בעתיד על נבדקים אנושיים יוכל לסייע לחולים אנושיים ולהוות בשורה טיפולית משמחת.

התרופה מתוכננת להיות משווקת במחיר השווה לכל כיס ותשמש לטיפול במקרים של פציעות וחבלות ראש וכמובן כמענה טיפולי לחולי דמנציה ואלצהיימר. מכיוון שיש לתרופה ביקוש רחב הוא יהפוך את מחירה לנגיש. עד אשר התרופה תהיה משווקת וזמינה במדפי בית המרקחת צפויה לה דרך ארוכה, אך אף על פי כן מדובר בחדשות טובות עבור החולים ויש לקוות כי גם מחקרי ההמשך יניבו תוצאות מוצלחות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר