אגוזי מלך עוזרים להגברת הזיכרון

nutמחקר חדש שפורסם בכתב העת של מחלת אלצהיימר, מצביע על כך שתזונה הכוללת אגוזי מלך עשויה להיות בעלת השפעה מועילה בהפחתת הסיכון למחלה, עיכוב התחלתה, האטת התקדמותה או מניעתה.

המחקר שבוצע במעבדה ההתפתחותית למדעי המוח בניו יורק, למחקר בסיסי בנכויות התפתחותיות, מצא שיפור משמעותי במיומנויות למידה, זיכרון, הפחתת חרדה והתפתחויות מוטורית, בקרב עכברים שהוזנו בתזונת אגוזי מלך.

מהלך המחקר

קבוצת המחקר בחנה קבוצת עכברים החשופים מבחינה גנטית להתפתחות מחלת אלצהיימר. הם קיבלו תזונות מעורבות מותאמות אישית המכילות כמויות של 6%-9% אגוזי מלך, ולאחר מכן ביצעו סוללת ניסויים ומבוכים שבדקו את יכולות טווח התנועה שלהם במרחב, יכולות למידה, מיומנויות פסיכו מוטוריות וקואורדינציה.

מחקר זה נבע ממחקר קודם שהדגיש את ההשפעות המגנות של תמצית אגוזים נגד נזק חמצוני הנגרם על ידי חלבון בטא עמילואיד, שהוא המרכיב העיקרי של לוחות עמילואיד הנוצרים במוחם של חולי אלצהיימר.

כמויות אגוזי המלך אותם קבלו העכברים במהלך המחקר, הן שוות ערך לכמות של רבע כוס אגוזים לבני אדם מידי יום. קבוצת העכברים שקיבלה תזונה מועשרת באגוזים, הפגינה ביצועים טובים יותר באופן משמעותי, בהשוואה לקבוצת הביקורת של העכברים שלא קיבלה תזונה זו והפגינה ביצועים גרועים בהרבה.

ממצאי המחקר

החוקרים מציעים שהתכולה הגבוהה של נוגדי חמצון באגוזי מלך, מהווה גורם תורם בהגנה על מוח העכבר מהניוון הנוכח בדרך כלל במחלת אלצהיימר כמו גם מפני מתח ודלקת חמצונית, שהם תכונות בולטות במחלה זו.

ממצאים אלו מבטיחים ביותר ומסייעים להנחת היסודות למחקרים עתידיים בבני אדם, להוכחת השפעת אגוזי מלך על מחלת אלצהיימר, החסרה נכון להיום תרופה ידועה. מחקר זה מתווסף לגוף הולך וגדל של מחקרים המדגימים את ההשפעות המגנות של אגוזי מלך על התפקוד הקוגניטיבי.

מאמר המפרט ממצאים אלו, בשם 'תזונת תוספי אגוזי מל משפרת את הפרעות הזיכרון ומיומנויות למידה במחלת אלצהיימר', פורסם באוקטובר 2014 בגיליון המקוון של כתב העת Journal of Alzheimer's Diesase.

אגוזי מלך ובריאות כללית

אגוזי מלך נושאים יתרונות תזונתיים אחרים כמו גם מספר רב של ויטמינים ומינרלים, ומהווים מקור משמעותי של חומצת אלפא לינולנית, וחומצת שומן מסוג אומגה 3 הבריאות לחיזוק הלב והמוח. אכילת אגוזים מסייעת ללב להתמודד בעיתות לחץ והם הוכחו ביכולתם להפחית תסמיני מחלת לב וכלי דם בקרב גברים.

למעשה, החוקרים סבורים, על סמך ממצאי המחקר, כי לחומצה אלפא לינולנית עשוי להיות תפקיד גם בשיפור התסמינים ההתנהגותיים, וכי אגוזי מלך מדורגים במקום השני, ממש מאחורי אוכמניות, ברשימת 1,100 מזונות המכילים תכונות אנטי חמצוניות.

מסקנת המחקר היא שאין זה צירוף מקרים שאגוזי מלך מעוצבים באופן זהה (אם כי מוזר) למוח האנושי. הם מכילים מספר תרכובות המסייעות להגנת המוח, כולל אומגה 3, חומצות שומן, ועשויים אף להדוף את מחלת האלצהיימר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר