ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי ומחלת האלצהיימרביטוח סיעודי נועד לאותם המקרים המצערים בהם אדם נזקק לסיעוד וסיוע צמודים בביצוע פעולות יומיומיות שונות עקב הזדקנות או מחלה. מחלת האלצהיימר פוגעת הן בתפקוד המוחי והן בביצוע פעולות יומיומיות ולכן דורשת השגחה צמודה. חולה אלצהיימר במצב מתקדם, מעבר להיותו מבולבל וחסר אונים, עלול להיות מסוכן לעצמו או לציבור ולכן דורש השגחה צמודה.

הביטוח הסיעודי הינו חוזה שקושר המבוטח עם חברת הביטוח לפי חברת הביטוח תסייע למבוטח במימון טיפול סיעודי תמורה לתשלום חודשי קבוע בהתאם לתנאי החוזה. חברת הביטוח מתחייבת להשתתף בתשלומים עבור שירותי סיעוד בבית המטופל או עבור אשפוז בבית חולים סיעודי, בהתאם לתנאי החוזה.

האם חולה אלצהיימר זכאי לתשלומים מחברת הביטוח?

כן. מחלת האלצהיימר הופך את החולה בה לאדם תשוש נפש. ההגדרה של תשוש נפש הינה אדם שהפך סיעודי עקב ירידה בתפקוד הרגשי והמנטלי שלו ובכך זכאי לתגמולי הביטוח הסיעודי. ביטוח סיעודי נועד לכסות מקרי אלצהיימר – וכל מי שבעל ביטוח סיעודי והוגדר על ידי מאבחן פסיכוגריאטר כחולה אלצהיימר זכאי לקבל את התגמולים.

אדם אשר שוקל לחיוב או לשלילה רכישת ביטוח סיעודי חייב לקחת בחשבון מספר גורמים:

  • האם הוא או משפחתו יוכלו לשאת בנטל ההוצאות עבור שירותי סיעוד בבוא העת?
  • האם הוא מסוגל לשאת בהוצאות הפרמיה בכל חודש וחודש, והאם יוכל לשאת בהוצאות כאשר יצא לפנסיה?
  • האם ישנם בני משפחה שיכולים לסייע בטיפול הסיעודי בבוא העת?
  • האם המצב הבריאותי של המבוטח תקין?
  • האם התורשה מעידה כי המבוטח עלול לחלות במחלת האלצהיימר?

שיקולים אלה חייבים להילקח בחשבון, אולם ישנם מצבים בהם מצב המחלה כבר מתקדם והדבר משפיע באופן משמעותי ביותר על עלות התשלום החודשי ויש לוודא את הכדאיות של רכישת הביטוח.

אלו ביטוחים סיעודיים קיימים?

  • ביטוח סיעודי פרטי – נרכש ישירות מחברת הביטוח. גובה התשלום החודשי נקבע בהתאם לגיל המבוטח, מצבו הבריאותי והיקף הביטוח בו הוא מעוניין. כל מבוטח רוכש עבורו את הביטוח ונשאר מבוטח כל עוד הוא משלם.
  • ביטוח סיעודי קבוצתי – נרכש מחברת הביטוח במסגרת קבוצתית רחבה על בסיס מעסיק זהה, ועד עובדים וכו'. היקף הפוליסה אחיד עבור כל חברי הקבוצה וגובה התשלום החודשי נקבע על פי גיל המבוטח. לפוליסה הקבוצתית יש תוקף של 3-5 שנים ויש לחדשה בכל פעם מחדש.
  • ביטוח סיעודי דרך קופת חולים – מזכיר בעקרונותיו את הביטוח הקבוצתי שכן הוא נמכר לקבוצת חברי קופת החולים. היקף הפוליסה אחיד והתשלום משתנה בהתאם לגיל הרוכש ולעיתים לפי גיל ההצטרפות לביטוח. חשוב לציין כי הביטוח אינו כלול בביטוחים המושלמים ונמכר בנפרד.

הנחיות לרכישת ביטוח סיעודי:

בטרם רכישת ביטוח סיעודי חשוב לשים לב לגובה התשלום החודשי המשתנה בהתאם לגילאי המבוטח. ישנם ביטוחים בהם תשלומי הפרמיה בגילאים מתקדמים הופכים להיות לנטל כלכלי כבד, על אף שבתחילה תשלום הפרמיה היה זול יחסית.
יש לבדוק מה קורה במקרה של הפסקת התשלומים – ישנם ביטוחים המאפשרים כיסויים חלקיים של הוצאות בגין תשלומים בעבר.
יש לבדוק אילו שירותים מקיף הביטוח והאם הם יתאימו לצרכים של המבוטח בייחוד כאשר מדובר במחלה האלצהיימר:

  • מהו גובה התשלום החודשי שתשלם חברת הביטוח עבור הטיפול הסיעודי?
  • מהו פרק הזמן בו תישא חברת הביטוח בהוצאות, חשוב לזכור כי פרק החיים הממוצע של חולה אלצהיימר מרגע גילו המחלה הוא כ-10 שנים?
  • מהו פרק הזמן שלוקח לחברת הביטוח להתחיל לשלם עבור הטיפול הסיעודי?

תשומת לב מיוחדת יש להקדיש לביטוחים קבוצתיים שכן כאמור יש להם תוקף מוגבל של 3-5 שנים. יש לברר כיצד ניתן יהיה לחדש את הביטוח באופן פרטי, אם יהיה צורך בכך וכן מהי העלות ומהם תנאי הביטוח.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:

מדריך: איך להגיש ולקבל תביעת ביטוח סיעודי מחברות הביטוח

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר