חשיבות דיור מוגן בבית לחולים באלצהיימר

דיור מוגן בביתבצער רב, החולים באלצהיימר עלולים להוות נטל כבד על בני משפחותיהם בדגש על בני הזוג שלהם. בכל אחד ואחד מהשלבים של המחלה קיימים תסמינים מגוונים שצריכים לזכות להתייחסות הטיפולית המתאימה. לוב, בשלב השלישי של המחלה מתעורר הצורך להוציא את המטופל מביתו ולהעבירו למוסד סיעודי או לדיור מוגן.

בשנים האחרונות החלו מספר חברות בישראל לספק פתרון מהפכני לחולי אלצהיימר ולקשישים באופן כללי שנקרא דיור מוגן בבית.

מדובר על מעטפת מיוחדת של שירותים שמאפשרת להשאיר את החולה או את הקשיש בביתו מבלי לוותר על כלל השירותים להם הוא נזקק. במאמר זה נדון בשירותים השונים הנכללים תחת הגדרת המטרייה של הדיור המוגן בבית וכן נדון ביתרונות הרלוונטיים עבור חולי האלצהיימר.

שירותים הנכללים במסגרת דיור מוגן בבית

להלן חלק מהשירותים שניתן לקבל מהחברות המציעות את האפשרות של דיור מוגן בבית:

  • עדכון שוטף של בני המשפחה בנוגע למצבו של החולה – מאחר ומדובר במחלה מתקדמת אשר משתנה כל הזמן, ולאור זאת ישנה חשיבות לעדכן את בני המשפחה בנוגע למצבו של החולה באופן תדיר ואף יומיומי.
  • התקנת לחצני מצוקה בדירתו של החולה – לחצן מצוקה מסייע לחולה לקרוא לעזרה רפואית במצבי חירום של נפילה למשל. ניתן להתקין לחצני מצוקה במקומות שונים בדירה וכן ישנה אפשרות לענוד את לחצן המצוקה כשרשרת על צווארו של המטופל.
  • אספקת ארוחות חמות – בשלב היחסית מתקדם של מחלת האלצהיימר, החולים סובלים מהחמרה בפגיעה בזיכרון ומתקשים בביצוע פעילויות יומיומיות. בין היתר נפגעת היכולת שלהם להכין לעצמם ארוחות ואף לרכוש מצרכים. באמצעות שירות אספקת ארוחות חמות ניתן להתגבר על קשיים אלה.
  • אחזקת הבית – בעקבות הפגיעה המנטלית חולי אלצהיימר לא אחת מגיעים למצב של הזנחת הבית או הדירה. באמצעות שירותי אחזקה קבועים ושוטפים ניתן לדאוג לכך שסביבת המחייה של החולה תהיה נקייה ומתוחזקת היטב חרף מחלתו.
  • שירות תזכורות אישיות – שירות תזכורות אישיות מאפשר לחולים בשלבים הראשונים של המחלה לנהל אורח חיים קרוב ככל האפשר לנורמה. שירות זה מאפשר להם לזכור תאריכי יום הולדת חשובים, מועדי נטילת תרופות ועוד.
  • תרבות וקהילה – מעבר לכל זה, באמצעות שירותי דיור מוגן בבית ניתן ליהנות ממגוון רחב שלפעילויות חברתיות, חוגי העשרה והרצאות באופן קבוע מבלי לעבור מהבית.

היתרונות של דיור מוגן בבית עבור חולי אלצהיימר ובני משפחותיהם

אדם החולה באלצהיימר עלול להוות סכנה לעצמו ולסובבים אותו. בין היתר החולים באלצהיימר עלולים ללקות בהזיות שווא, בהתנהגות אימפולסיבית, בקושי בביצוע כל הפעילויות היומיומיות ועוד.

אי לכך, ישנו צורך בקבלת סיוע חיצוני שעד לאחרונה ניתן רק במסגרת מוסדות סיעודיים, בתי דיור מוגן, בתי אבות וכיוצא באלה.

לרוע המזל, כיום ידוע כי היציאה מן הבית בגיל המבוגר יכולה להיות טראומטית עבור קשישים. למעשה לפי מחקרים עדכניים נראה כי רוב הקשישים מעדיפים להישאר בביתם כל עוד הם יכולים.

הקושי להסתגל למצב החדש שנכפה על החולים מתוקף מחלתם גדול גם כך ולפיכך כל העמסה של קושי נוסף ובכלל זה הקושי לעבור דירה בגיל מתקדם יכולה להוות אתגר של ממש עבור הקשיש המתמודד עם מחלתו.

לאור כל זאת, דיור מוגן בבית הוא אפשרות מוצלחת במיוחד עבור חולי האלצהיימר וזאת כיוון שסך הכול מדובר על מעטפת רחבה של שירותי אחזקה, שירותים רפואיים, סוציאליים וקהילתיים המאפשרת להשאיר את הקשיש בביתו מצד אחד תוך אספקה של כל השירותים הדרושים לו מצד שני.

אם אתם עדיין מתלבטים, אתר המידע greenlife.co.il דיור מוגן בבית, הוקם לכל מי שרוצה למצוא שירותים יעודיים שיהיו דומים לאלו הקיימים בבתי דיור מוגן אך מבלי לעזוב את הבית.

ראו גם:

יקירכם חולה אלצהיימר? שירות טלרפואה יסיר דאגה מלבכם!

 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר