שמן קוקוס מעכב אלצהיימר

קוקוס מעכב אלצהיימרמוח האדם מסתמך על גלוקוז כמקור אנרגיה עיקרי. במידה ואספקת הגלוקוז קטנה, זה עלול להוביל לנסיגה קוגנטיבית של המוח. מחקרים רבים גילו כי הפחתה בחילוף החומרים הסוכרתי בגוף מתרחשת כמעט תמיד אצל חולי אלצהיימר – שנים לפני שהם חווים את התסמינים הניכרים לעין של המחלה.

מחקרים רפואיים שהתבצעו לאחרונה גילו כי המוח מסוגל להשתמש בקטונים כמקור אנרגיה חלופי. בנסיבות רגילות, המוח משתמש בגלוקוז על מנת לייצר את האנרגיה הנדרשת לפעילות תקינה שלו. ככל שהאדם מתבגר, המוח הולך ונהיה פחות יעיל בייצור גלוקוז, במיוחד אצל חולה אלצהיימר או פרקינסון.

בשימוש בקטונים כגלוקוז חלופי, המוח מסוגל לייצר יותר אנרגיה מאשר בשימוש בגלוקוז, אפילו בקרב אנשים מבוגרים וחולים.

הקטונים מיוצרים על ידי הקיבה. סוגים שונים של שמנים, כגון שמן אמ.סי.טי (טריגליצרידיים בינוניים), מומרים לקטונים על ידי הקיבה. מדענים השתמשו בשמן אמ.סי.טי לייצור תוסף מזון ברשם בלבד הנקרא אקסונה ומשמש לטיפול בחולי אלצהיימר.

לעומת זאת, ניתן להשיג את התועלות שמקנה אקסונה לחולי אלצהיימר באמצעות צריכת שמן קוקוס טהור אותו ניתן לרכוש בכל חנות טבע, סופרמרקטים ואפילו דרך רשת האינטרנט. שמן קוקוס מאוד זול והוא מכיל כ60% שמן אמ.סי.טי..

שמן קוקוס – יתרונות

בשנות ה-30, רופא שיניים בשם ווסטון פרייס יצא  לתור את דרום הפסיפיק במטרה לחקור את הצריכה הקלורית המסורתית באזור וכיצד היא משפיעה על בריאות הפה והבריאות הכללית של האדם.

בעקבות המסע שלו לדרום הפסיפיק, יודעים היום כי שמן הקוקוס מסייע לתהליך ההרזייה, משפר את בריאות הלב ואת תהליך חילוף החומרים בגוף, מחזק את המערכת החיסונית, מהווה מקור אנרגיה מיידי, מבריא את עור הגוף ומקנה לו חיוניות ומשפר את בריאות בלוטת התריס.

השפעה של שמן קוקוס על חולי אלצהיימר

לשמן הקוקוס יש לא מעט תועלות בטיפול בחולי דמנציה אשר מוכחות בשטח. אנשים אשר רק מתחילים לצרוך שמן קוקוס באופן יומיומי, יכולים להרגיש שיפור מיידי בתפקוד שלהם בתוך פרק זמן קצר של שבועיים. לאחר שנתיים של צריכת שמן הקוקוס באופן יומיומי, השיפור נהיה אף דרמתי מבחינת שיפור הזיכרון ויכולות הריכוז.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שכפי שבני האדם שונים אחד מהשני, כך גם קיים שוני בתגובה לשמן הקוקוס – לא כולם יגיבו בצורה דומה, חלק יגיבו בצורה טובה הרבה יותר מאחרים. מחקרים שנעשו בקרב מטופלים אשר צרכו באופן יומיומי שמן קוקוס טהור, גילו כי תמיד ישנה מידה כלשהי של שיפור או האטה בקצב התפתחות המחלה.

ככל שמתחילים לצרוך את שמן הקוקוס בשלב מוקדם יותר של המחלה, זה עשוי אף לעצור את קצב ההתפתחות באופן כמעט מוחלט.

צריכה מומלצת של שמן קוקוס

המינון המומלץ של שמן קוקוס הינו שתי כפיות, פעמיים ביום. הדרך הקלה ביותר לצריכת השמן היא המסת שתי כפיות השמן בנוזל חם, כגון: מים חמים, תה, קפה או דגני בוקר חמים. יש לשמן טעם נעים והוא נמס בקלות.

על מנת לתת לגוף את הזמן הנדרש לו להתרגל לשמן הקוקוס, כדאי להתחיל עם כפית אחת בלבד בכל בוקר, במשך שבוע שלם. לאחר מכן, להגדיל את המינון לשתי כפיות, פעם ביום במשך שבוע. במידה וחשים בחילות או מפתחים שלשולים, יש להפחית את המינון למשך שבוע ולאחר מכן להגדיל אותו בחזרה.

לאחר שצורכים במשך זמן מה שתי כפיות שמן קוקוס, יש להוסיף את המינון השני בשעות אחר הצהריים או הערב, על מנת להגיע ליעד המינון המומלץ של שתי כפיות, פעמיים ביום. יש להתייעץ עם רופא המשפחה בטרם הוספת צריכת שמן הקוקוס לתוכנית הטיפול באלצהיימר ובשום פנים ואופן לא לחדול מלצרוך תרופות אחרות מבלי שהתקבלה הוראה לכך על ידי הרופא.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר