האם בירה לבנה שומרת על המוח?

מחקר על בירהמדי פעם אנחנו נחשפים למאמר מדעי חדש שבוחן את הסגולות הבריאותיות של הבירה ושגורם לשמחה גדולה בקרב חובבי המשקה התוסס. בשנת 2010, פורסם מחקר שסקר 15 מאמרים בהם לקחו חלק סך הכול כעשרים ושמונה אלף משתתפים שנמצאו במעקב שנמשך שנתיים לכל הפחות.

לפי הממצאים של המחקר, שפורסם בכתב העת האמריקאי לפסיכיאטריה גריאטרית, נראה כי צריכת אלכוהול באופן מתון מקושרת לירידה של ארבעים וחמישה אחוז בסיכוי ללקות בשיטיון (דמנציה) בגברים ולירידה בשיעור של עשרים ושבעה אחוז בסיכוי ללקות בדמנציה בנשים. השינוי ברמת הסיכון נבחן בהשוואה למשתתפים שלא צרכו אלכוהול כלל.

מאחר ובמאמר נסקרו מספר מחקרים, הרי שההגדרה של צריכת אלכוהול מתונה לא הייתה אחידה. באופן כללי ההגדרה של צריכה קלה עד מתונה נעה במחקרים השונים בין מנה אחת לעשרים ושמונה מנות אלכוהול בשבוע כשמנת אלכוהול חושבה בכל המחקרים ללא יוצא מן הכלל כחמישה עשר גרם אלכוהול (בקבוק אחד של בירה).

מחקר אחד מעניין במיוחד

אחד מהמחקרים הבולטים שנכללו במאמר, נערך בשיתוף פעולה בין חוקרים מאוניברסיטת Wake forest שבצפון קרוליינה וחוקרים מאוניברסיטאות פיטסבורג ווושינגטון. במחקר זה נמצא כי בירה לבנה באופן ספציפי מעניקה הגנה מפני הידרדרות קוגניטיבית למשך זמן ארוך יותר וגורמת להפחתה של הסיכוי ללקות בשיטיון בקרב אנשים מבוגרים.

ממצאי המחקר מציירים תמונה מעניינת לפיה נחקרים שבתחילת המחקר לא סבלו מבעיות זיכרון או בעיות חשיבה, שצרכו בין שמונה לארבע עשרה יחידות אלכוהול מדי שבוע, נהנו מסיכוי נמוך בקרוב לארבעים אחוז לסבול משיטיון בהשוואה לאלו שלא צרכו אלכוהול כלל. מחקר זה פורסם במקור בכתב העת המדעי לאלצהיימר ודמנציה.

עוד יש לציין כי בניגוד לרוב המחקרים שנכללו בסקירה, שעסקו במשתתפים בגיל העמידה ומטה, המחקר הנ"ל עסק במשתתפים קשישים. מחקר זה בחן נתונים שנאספו מ- 3069 משתתפים בגילאי שבעים וחמש ומעלה.

עובדות מעניינות על בירה לבנה

  • במאה מיליליטר של בירה לבנה ניתן למצוא כארבעים ושלוש קלוריות בלבד. אמנם סוגים שונים של בירה מאופיינים בכמות מעט שונה של קלוריות, אך בפירוש מדובר בכמות צנועה יותר בהשוואה לסוגים אחרים של אלכוהול. כך לדוגמה במאה מיליליטר של יין לבן או אדום, ניתן למצוא יותר מ-80 קלוריות. בוויסקי או וודקה, ניתן למצוא קרוב לפי 5 יותר קלוריות משניתן למצוא בנפח זהה של בירה לבנה.
  • במספר מחקרים נמצא כי צריכה מתונה של בירה לבנה תורמת לחיזוק המערכת החיסונית בנשים.
  • צריכה מתונה של בירה לבנה משפרת את הרגישות של הגוף לאינסולין ולפיכך מפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת.
  • שילוב בין פעילות גופנית לבין שתייה מתונה של בירה מוריד את הסיכוי לתמותה ממחלות לב וכלי דם בכחמישים אחוז לעומת התנזרות מוחלטת משתיית אלכוהול.

 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר