טיפולי רפואה משלימה לאלצהיימר

רגלמחלת אלצהיימר היא מחלה קשה של מערכת העצבים המרכזית, שהביטוי שלה הוא ניון תהליכי ואיטי של תאי עצב עד שהיא מובילה למוות. המחלה נפוצה בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת, אך לעיתים מופיעה בצורה נדירה אצל צעירים יותר (גנטיקה).

המחלה מתאפיינת בתסמינים קוגניטיביים כשהתסמין המרכזי הוא פגיעה בזיכרון. תסמינים נוספים שניתן לאמוד במחלת אלצהיימר הם פגיעה בתפקודים עליונים במוח כמו התמצאות במרחב או במציאות, מיומנויות חשיבה והסקת מסקנות פשוטה.

כפועל יוצא מכך נפגעים התפקודים השגרתיים של החיים כמו כושר הליכה, כושר אכילה ושליטה בסוגרים. אי לכך, בהמשך המחלה כשהיא מתקדמת, החולה נזקק לעזרה בכל התנהלותו היומיומית והוא מפתח תלות בסובבים אותו, עד למותו.

אלצהיימר נחשבת קשה וחשוכת מרפא – תוחלת החיים שלה אורכת בדרך כלל עד 10 שנים. לפיכך, השמירה על המוח בעת הופעת תסמינים ראשונים לכשלים קוגניטיביים מהותית יותר מאשר הטיפול במחלה עצמה, כשהיא בשיאה.

אלצהיימר – טיפול מונע

מחלת אלצהיימר היא מחלה של מערכת העצבים המרכזית והמוח, ולפיכך נדרשת מניעה שקשורה בכך. טיפולים אלטרנטיביים שונים מספקים הגנה ושמירה על המוח, וכן שיקום של מערכת העצבים לפני הופעתה של המחלה.

טיפולים מונעים עשויים להביא לאיכות חיים טובה יותר, לכל אדם, אם הוא ברמת סיכון ללקות במחלה, או שאינו, ובכך חשיבותם הגדולה. טיפולים כגון נטורופתיה, רפואה סינית, הומיאופתיה, תרפיות מגע שונות בליווי מוזיקה מוכרת ואהובה ואירוודה עשויות להקל על מצבו הריגשי של החולה וכן לטפל במערכת העצבים, לשקמה ולאזנה.

הרפואה האלטרנטיבית, מעצם טבעה, עוסקת במניעה כעיקרון מרכזי. היכולת של הגוף לשמור על איזון והמודעות שאדם נותן לגופו ולבריאותו, משמעותיים יותר מאשר המלחמה בזמן אמת, כשהגוף נזקק לכל משאביו החלופיים ולעזרה ותמיכה גדולים מהסביבה כדי להתגבר על המחלה בשיאה.

טיפולים משלימים באלצהיימר

מגוון טיפולים אלטרנטיביים עשויים לתרום למלחמה במחלת אלצהיימר כגון: נטורופתיה, אירוודה, רפואה סינית, טיפולי מגע שונים ולכולם כלים רבים כדי להצליח.

הנטורופתיה היא בעלת סל כלים רחב מאוד שכולל: תזונה בריאה, שימוש בצמחי מרפא ובפרחי באך, תמציות פרחים מדוללות, שמנים שונים וכן עיסוי בטיפולי מגע שונים. כל אלו הן דרכים שונות לטיפול באלצהיימר שעשויות להביא לאותה תוצאה בסופו של דבר, והיא שיקום מערכת העצבים וחיזוקה כך שלא תיפגע.

הכלים שיש לנטורופתיה למשל, לטיפול במחלת אלצהיימר כדוגמת צמחי המרפא יכולים לתת הרבה כוח למערכת העצבים, ומצד שני להרגיע אותה. מערכת העצבים שלנו נמצאת בעולם המערבי בלחץ מתמיד, והיא סובלת בשקט שנים רבות, עד שבגיל הזקנה, שהחוט מתוח דיו כבר שנים מספר, הוא ניתק ונקרע לעיתים.

צמחים שונים כמו ג'ינסנג סיבירי, גינקו בילובה, רוזמרין וקינמון ידועים כצמחי מרפא טובים לשיקום מערכת הבים המרכזית, ואילו רודיולה רוזאה, וויטאניה ופסיפלורה הם צמחי מרפא להרגעה עמוקה ומוחלטת. פרחי הבאך שעשויים לעזור הם תמציות אימפאישאנס, זית וכל שאר תמציות המצב.

תזונה שתועיל היא תזונה שאינה מעובדת מדי, המורכבת מחומרים טבעיים בעיקרה, וכן תזונה שמורכבת ממזונות טובים למוח כגון: אגוזי מלך, אגוזי פקאן, מזונות עתירי אומגה 3 כמו דגי ים צפוני, זרעי פשתן, מרווה, וכן מרוזמרין כתיבול, קינמון וצימוקים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר