מתי זה לא אלצהיימר?

מתי זה לא אלצהיימר?אנשים שמתבלבלים בקלות או שוכחים דברים אינם צריכים להיות מתויגים באופן אוטומטי כסובלים מדמנציה. מחלות רבות נושאות תסמינים זהים למחלת אלצהיימר וצורות דמנציה אחרות.

דמנציה היא כל אובדן זיכרון או בעיית חשיבה הנגרמת כתוצאה משינויים מוחיים. אלצהיימר הוא סוג אחד בלבד של דמנציה. הזיכרון עשוי להיפגע אף כתוצאה מבעיות בריאותיות רבות אחרות, כגון שבץ, מחלת פרקינסון או הצטברות נוזל על מוח.

אם מופיעים תסמיני בעיות חשיבה או זיכרון, יש להתייעץ מיד עם הרופא ולעבור בדיקה יסודית שעשויה לכלול דגימת דם, הדמיה מוחית, או בדיקות נוירולוגיות על מנת להבין את המצב הבריאותי ולקבל טיפול.

דיכאון

מצב זה מקשה על מיקוד או זיכרון. גם השינה עשויה להיות משובשת ואדם מדוכא עשוי להתרחק מבני משפחה או חברים ולחוש חוסר תקווה רוב הזמן.

אנשים הסובלים מאלצהיימר עשויים לחוות תסמינים אלו, אך בדיקה גופנית ושיחה לגבי התסמינים מסייעת לרופא לקבוע את האבחנה הנכונה.

זיהומים בדרכי השתן (UTI)

כשחיידקים חודרים לשופכה, צינור השתן, זיהום עלול להתרחש ולהתפשט לשלפוחית או לכליות. בקרב חלק מהאנשים, במיוחד בגילאים מתקדמים, זיהומים בדרכי השתן עלולים לגרום להתפתחות פתאומית של תסמינים דמויי אלצהיימר.

אדם עשוי להיות מבולבל, נסער, ישנוני או להתקשות במיקוד. חלק מהאנשים סובלים מהזיות, ומאמינים שהם רואים או שומעים משהו שאף אחד אחר אינו שומע או רואה. אם השתן נבדק והתוצאות מצביעות על זיהום, המטופל יקבל אנטיביוטיקה לניקוי הזיהום.

מחלת בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה קטנה בצורת פרפר הממוקמת בחזית הצוואר. היא מייצרת הורמונים המסייעים לתפקוד האיברים ושליטה ביכולת הגוף להשתמש במזון לאנרגיה. אם בלוטת התריס מתפקדת מהר או לאט מדי, מצב עלול להשפיע על הבריאות הנפשית.

אנשים שאינם מייצרים מספיק הורמון בלוטת התריס סובלים ממצב שנקרא hypothyroidism, מצב בו חלקי הגוף עובדים לאט מדי, וכתוצאה מכך מושפעת החשיבה. אדם עם מצב זה עשוי להתקשות ללמוד דברים חדשים או להיזכר באירוע שהתרחש זה עתה.

מצב עודף של בלוטת התריס

אם אדם מייצר יותר מדי הורמון בלוטת התריס, הוא סובל ממצב הנקרא hyperthyroidism, וגם מצב זה מקשה על המיקוד ומפעיל תחושות חרדה או דיכאון. במקרים חמורים, אדם עלול לחוש כאילו הוא מאבד קשר עם העולם האמיתי.

אם הרופא מגלה שבלוטת התריס אינה מתפקדת כראוי, הוא עשוי להמליץ על תרופות יומיות לשמירת רמות נורמאליות של ההורמונים. חלק מהאנשים מגלים שתסמיניהם משתפרים מיד, ואחרים חווים שיפור כעבור מספר חודשים.

סוכרת

אנשים עם מחלת הסוכרת עשויים להתקשות לשמור על האיזון הנכון של אינסולין וסוכר בזרם הדם. אם רמות הסוכר יורדות נמוך מדי, לגוף ולמוח אין מספיק אנרגיה לתפקד כראוי, ומצב זה נקרא היפוגליקמיה. במצב חמור, אדם עשוי להתבלבל ולהתקשות לתפקד במשימות בסיסיות יומיות. הוא עשוי אף להיות מגושם, להיראות שיכור או אולי אפילו להתעלף.

במקרים רבים התחושה משתפרת לאחר מעט אכילה או שתייה, מגבירים את רמות הסוכר בדם. אם המזון אינו מסייע, יש לקבל טיפול רפואי מיידי.

מחלת ליים

מספר קרציות נושאות חיידקים מזיקים העלולים לחדור לגוף באמצעות עקיצה. מצב זה גורם למחלת ליים, ואם החיידק נשאר בדם במשך זמן רב, הוא משפיע על מערכת העצבים והזיכרון לטווח הקצר.

חלק מהאנשים חווים "ערפול מוחי", מצב בו הם מתקשים להתמקד בדברי אחרים, וגם משימות היומיום עשויות להיות כרוכות במעט יותר מאמץ. התסמינים עשויים להופיע חודשים או אפילו שנים לאחר העקיצה.

מחלת ליים ניתנת לטיפול עם אנטיביוטיקה, אך עדיין קיימים תסמינים. ככל שמאבחנים את המחלה מוקדם יותר, כך קל יותר לטפל בה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר