ברקוד לזיהוי חולי אלצהיימר ביפן

ברקוד לזיהוי חולי אלצהיימר ביפןמחלת האלצהיימר היא מחלה לא קלה. מרבית החולים בה הם מבוגרים מעל לגיל 60, המתמודדים הם עצמם וגם בני המשפחה, עם אתגרים רבים.

חברה יפנית פיתחה לאחרונה מדבקות זיהוי מיוחדות, המודבקות לחולים בדמנציה ומכילות ברקד בעזרתו ניתן לזהותם. נכון להיום אחוזים גבוהים מאוכלוסיית יפן סובלים מדמנציה ומעריכים כי עד לשנת 2060 יסבלו ממחלה זו קרוב ל – 40 אחוז מכלל האוכלוסייה.

איך זה עובד

חברה יפנית, הממוקמת בעיר אירומה שנמצאת צפונית לטוקיו הבירה, פיתחה מדבקות קטנטנות בגודל של 1 סנטימטר בלבד, שעליהן מוטבע קוד מוצפן, המכיל את כל המידע הרלוונטי לאותה חולה. המדבקות מוצמדות לאצבעות הידיים וגם לאצבעות הרגליים של החולים ובעזרתן ניתן לזהות את הקשישים במידה ואבדו עקב טשטוש זיכרון ואיבוד חוש כיוון.

הן נשארות שם כשבועיים ומחזיקות מעמד גם כשהן נרטבות. מדבקות אלו מתבססות על אותו הרעיון של מדבקות הברקוד המוצמדות למוצרי המזון השונים וגם לפריטי הלבוש, הנמכרים בחנויות.

מהי מחלת האלצהיימר

דמנציה, המכונה בעברית "שיטיון", באה לידי ביטוי בירידה משמעותית בתפקודה של קליפת המוח ובמקביל גם בהידרדרות מנטלית. המחלה השכיחה ביותר כיום השייכת לקבוצת מחלות אלו היא האלצהיימר.

בישראל אחד מתוך חמישה קשישים סובל מדמנציה, הבאה לידי ביטוי בדרגות חומרה שונות. 70,000 קשישים בישראל סובלים מאלצהיימר ומעריכים כי בטווח של 15 השנים הבאות יעלה מספרם ל – 120,000. עם העלייה בתוחלת החיים ניתן גם לראות עלייה בשכיחות המחלה, הפוגעת הן בגברים והן בנשים באופן זהה ובכל שכבות האוכלוסייה.

האלצהיימר היא מחלה ניוונית קשה מאד. בהדרגה היא הורסת את תאי המוח, מה שמוביל בסופו של דבר להתדרדרות ביכולת השכלית, לפגיעה ביכולת המחשבה, לאובדן זיכרון, לבעיות ריכוז ופגיעה קשה ביכולת הלמידה וגם בתקשורת. אנשים הסובלים מאלצהיימר מתמודדים עם נדודי שינה, הזיות וגם ערנות יתר ומרביתם מתים בתוך תקופה של בין 10 עד 15 שנה מרגע פרוץ המחלה.

שלבי המחלה

למחלת האלצהיימר ישנם מספר שלבים. השלב הראשון, שנמשך לרוב בין שנתיים לארבע שנים, מתבטא בשכחת שמות של אנשים, שמות של חפצים ואפילו של בני משפחה קרובים. השלב השני שנמשך בין שנתיים לשמונה שנים, כולל גם קושי בזיהוי חברים קרובים ובני משפחה, וקושי לזכור איך לסיים מטלות יום יומיות פשוטות כמו צחצוח שיניים או מקלחת.

במקביל הוא מתמודד גם עם בלבול רב ודאגה וסובל מנדודי שינה ואפילו מהזיות. השלב השלישי, השלב המתקדם ביותר של מחלת האלצהיימר, נמשך בין שנה לשלוש שנים. בשלב זה החולה עצמו איננו מזהה כלל את הקרובים לו ומתקשה לאכול בעצמו, להתלבש, להתרחץ וגם לשלוט בסוגריו. או לא מבין את משמעות המילים וכמעט ואיננו מתקשר.

אבחון וטיפול

אבחון מחלת האלצהיימר נעשה במרפאות מיוחדות, והוא כולל בחינת תגובותיו של החולה על ידי רופא נוירולוג. הטיפול המוצע כיום לסובלים מאלצהיימר הוא טיפול תרופתי, המעכב את פירוק המעביר העצבי. בעזרתו משתפרת יכולת הריכוז והקשה של החולה והוא נעשה מחובר יותר לסביבתו. יחד עם זאת, הזיכרון שלו איננו מושפע מהתרופה וממשיך להתדרדר. אין כיום תרופה או טיפול כלשהו שיכול למנוע את המחלה, אלא רק לעצור את התדרדרותה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר