בדיקת עור פשוטה תגלה אלצהיימר? כן, על פי מחקר חדש

מחקר: בדיקת עור תגלה אלצהיימר?רופאים ומדענים מסכימים כי גילוי מוקדם של מחלת אלצהיימר חיוני לטיפול יעיל והאטת התקדמות המחלה. כיום מוצא מחקר חדש שנערך במרכז בית החולים באוניברסיטת סן לואיס במקסיקו, כי זיהוי חלבונים מסוימים בעור, מסייע בזיהוי אלצהיימר.

בעוד שבעיות חמורות עם מערכת העצבים והזיכרון הם מסימני ההיכר של אלצהיימר ופרקינסון, העור יכול לזהות את המחלה בשלב מוקדם, אולי אפילו לפני התפרצות התסמינים. המחקר נערך בראשות ד"ר רודריגז, שטען כי היות והעור נושא את אותו מקור כמו רקמת המוח, הוא עשוי לשמש חלון לבריאות המוח ברמה מולקולארית.

מהלך המחקר

רמות חריגות של חלבון טאו, הן האחראיות ליצירת בעיות נוירולוגיות במוח, המובילות להרג תאי עצב, שהם סוג של תאי מוח, ועלולות לגרום לתסמינים כגון אובדן זיכרון. יחד עם זאת, אבחון מחלת אלצהיימר וצורות אחרות של דמנציה, לפני תחילת התרחשות התסמינים, מאפשרת טיפול יעיל יותר המעכב את התקדמות המחלה.

כדי לבחון תיאוריה זו, נטלו המדענים ביופסיה של העור מאחורי האוזן של 65 מתנדבי המחקר. 12 מהמתנדבים היו בריאים, ו-53 מהם חלו בפרקינסון, אלצהיימר או צורה אחת של דמנציה. המדענים מצאו כי המשתתפים שסבלו מאלצהיימר או פרקינסון, חוו רמות גבוהות יותר של חלבוני טאו ואלפא סינוקלאין בעור. שני חלבונים אלו הם מסימני ההיכר של אלצהיימר ופרקינסון.

היות והמחקר בוצע בקנה מידה קטן, קיים צורך במחקר נוסף כדי לאשר את הממצאים. יחד עם זאת, המדענים מקווים כי ממצאיהם יסייעו לפיתוח וייצור תרופות יעילות בהרבה למיקוד חלבוני טאו וסינוקלאין אלפא. המדענים עתידים להציג את תוצאות המחקר שלהם בוושינגטון, באפריל 2015, בכנס השנתי של האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה.

השלכות המחקר

אבחון אלצהיימר מורכב בדרך כלל מבדיקות מעבדה, סריקות מוח ובדיקות גופניות. אך המחקר האחרון מתבסס על שיטות שאינן קונבנציונליות לזיהוי. בעקבות המחקר, ניתן לאתר סממנים ביולוגיים פחות חודרניים וזולים יחסית למחלת האלצהיימר. כך, למשל, מחקרים אחרים הציעו כי סריקות עיניים משמשות לזיהוי אלצהיימר בשלבים המוקדמים.

לדברי המדענים, עד היום לא ניתן היה לאשר אבחנה פתולוגית לאלצהיימר, ללא ביופסיה במוח, ולכן המחלה אובחנה לעיתים קרובות רק לאחר התקדמותה. בעקבות המחקר, ניתן לבצע בדיקה חדשה המאפשרת לרופאים לזהות ולאבחן את המחלה במועד מוקדם יותר.

המחקר התמקד בעיקר במציאת שיטות לזיהוי מחלת אלצהיימר ומחלות אחרות הקשורות לגיל, באבחון מוקדם יותר ועם טכנולוגיה יקרה פחות.

דו"ח חדש שפורסם אודות ההשפעה הפיננסית של אלצהיימר על החולים, הזהיר מפני העלויות הגבוהות, שעוד עתידות להתייקר עד שנת 2050. עם אישור ממצאי המחקר החדש, והגילוי המוקדם הפשוט, ניתן יהיה לייעל ולהוזיל באופן משמעותי את עלויות הטיפול.

מחקר חדשני זה מוסיף למספר גדול והולך של בדיקות אבחון המפותחות ברחבי העולם, כולל באוסטרליה, שם עובדים מדענים על בדיקות דם פשוטות ועל פיתוח טכנולוגיית סריקת עין על מנת לזהות מחלת אלצהיימר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר