פיתוח ישראלי: מיצוי שמן רימונים למניעת אלצהיימר

פיתוח ישראלי: מיצוי שמן רימונים למניעת אלצהיימרבעולם חיים כיום כ-35 מיליון חולי דמנציה והתחזיות מדברות על הכפלת המספר עד לשנת 2030. בישראל ישנם כ-120 אלף חולי דמנציה ואלצהיימר וכעת חוקרי המוח מסבירים מדוע יש מקום לאופטימיות בתחום המניעה נוכח פיתוח ישראלי חדש אשר עשוי למנוע הופעת אלצהיימר.

עלייה בתוחלת החיים ובשכיחות האלצהיימר

לרגל יום האלצהיימר הבינלאומי חשף איגוד האלצהיימר נתונים על פיהם בקרב בני 60 שכיחות המחלה עומדת על אחוז אחד והיא מוכפלת בכל חמש שנים עם העלייה בגיל, כך שבקרב בני 85-90 שכיחות המחלה מגיעה ל-30% ובקרב בני 90 ומעלה שכיחותה עומדת על כ-66%. עלות הטיפולים בחולי האלצהיימר ברחבי העולם נאמדת בכ-600 מיליארד דולרים כאשר 70% מהם מתרכזים במערב אירופה ובצפון אמריקה כאשר העלייה בתוחלת החיים מרחיבה את שכיחות המחלה.

גורמים לאלצהיימר

בעשורים האחרונים קיימת הבנה בקרב מטפלים וחוקרי מוח כי מציאת פתרון למגפת האלצהיימר נמצאת בחשיבות עליונה וכי יש למהר לאתר את הסיבות ודרכי ההתמודדות עם המחלות הדמנטיות. חולי האלצהיימר והדמנציה בכלל נחלקים לשתי קבוצות עיקריות:

  • כאלה בעלי מוטציה גנטית המחוללת את המחלה הניוונית.
  • מי שאינו בעל מוטציה ואצלו המחלה התפרצה באופן ספונטני כמחלת מוח ניוונית המאפיינת גיל מבוגר.

חשיבה מחודשת

התפרצות המחלה נובעת מהצטברות של חלבונים פגומים במוח אשר יוצרים תהליך של השמדה בתאי המוח כאשר התהליך הולך ומתגבר עם הזמן. כיום לא נמצא טיפול יעיל אשר מרפא את המחלה ומנקה את תאי המוח ממצבורי החלבונים הפגומים ולכן הוחלט להתמקד במחקר בכיוונים אחרים בהם השפעת נוגדי חמצון על תאי המוח אשר עשויים להגן על התאים ולפצות על הנזק.

המחקר בתחום הספציפי הוביל לפיתוח תכשיר אשר יהיה נקי מתופעות לוואי, זמין ולא יקר במטרה שייכנס לשימוש גם בקרב נשאים גנטיים צעירים בטרם התפרצות המחלה, כאמצעי מניעה אשר נצרך לאורך שנים, ללא סיכונים.

מיצוי שמן רימונים

לצורך הפקת התכשיר נבחר מיצוי שמן רימונים המכיל רכיב ייחודי בשם חומצה פוניסית המהווה גורם אנטי מחמצן מהחזקים בטבע באחוז גבוה. תוך שיתוף פעולה עם המעבדה מהמרכז לננוטכנולוגיה באוניברסיטה העברית, הצליחו החוקרים לייצר תוסף טבעי בבליעה, הבנוי מנוסחה ייחודית המאפשרת לשמן בהגיעו לקיבה, להתמוסס ולהפוך למיקרו-טיפות. טיפות השמן מצליחות להתחמק מפירוק בכבד כחלק מפעולת מערכת העיכול ולהגיע למחזור הדם ואל מערכת העצבים והמוח.

תוסף מזון נוגד חמצון – אופן הפעולה

בדיקות ביוכימיות העלו כי טיפות השמן המיקרוסקופיות מגיעות אל המוח ואל מערכת העצבים המרכזית במינון מספק והן בעלות אפקטיביות מוכחת. החומצה הפוניסית המצויה במיצוי שמן זרעי הרימון הופכת ל-CLA – רכיב אשר ידוע כשומר על תאי המוח.

כך למעשה הופק תוסף התזונה נוגד החמצון הראשון אשר ניתן לנטילה בטבליות ומכיל רכיבים פעילים המסייעים בהארכת חיי התא ומונעים הרס ונזק טבעי שלו. ריכוז החומצה הפוניסית הגבוה מאפשר להגן על תאי המוח מפני הרס ומונע פגיעה תפקודית ובמערכתית המתבטאת בירידה במיומנויות חשיבה וזיכרון, התמצאות במרחב, ערנות ועוד.

נוגדי חמצון מצויים במזונות נוספים אשר אנו צורכים, אולם אינם מייצרים את ההשפעה המיוחלת אשר הושגה בתכשיר החדש וזאת בשל מינון נמוך או פירוקם במערכת העיכול.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר