גם בישראל: טכנולוגיה חדישה להאטת אלצהיימר

מחקרדמנציה היא אובדן משמעותי של תפקודים קוגניטיביים כגון זיכרון, יכולת שיפוט, תשומת לב וחשיבה מופשטת. אלצהיימר, הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, היא מחלת מוח מתקדמת, המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. גיל הוא גורם הסיכון הגדול ביותר למחלה זו ולכן רוב האנשים המפתחים אלצהיימר הם בגילאי 65 ומעלה, והסיכון גובר עם הגיל. אנשים בגילאי 85 ומעלה נמצאים בסיכון מיוחד למחלה.

עד היום טרם נמצאה תרופה למחלה זו, ומטרת הטיפול התרופתי הניתן כיום היא להאט את התקדמותה ולטפל בתסמינים הקשורים לה.

התועלת מתרופות המשמשות לאלצהיימר בדרך כלל קטנה. חולים ובני משפחותיהם צריכים להתייעץ עם הרופא לגבי יעילות הטיפול התרופתי לשיפור ההתנהגות או יכולות תפקודיות.

הטיפולים הקיימים לאלצהיימר

מדענים יצאו למסעות בעולם למציאת טיפולים חדשים העוצרים, מאטים או אפילו מונעים אלצהיימר. היות ויידרשו שנים לייצר תרופות חדשות החל משלב הרעיון ועד לשיווקן, ומכיוון שתרופות שנראות מבטיחות במחקרים בשלבים מוקדמים, עשויות שלא לפעול בקנה מידה גדול של ניסויים, חיוני לפתח את התרופה או הטיפול המדויק.

מחקרים ממשיכים להתבצע בנושא אלצהיימר ודמנציה, ועל מנת להבטיח שהמאמץ למציאת טיפולים טובים יותר זוכה להתמקדות המגיעה לו, חוקרי איגוד האלצהיימר בוחנים שיטות טיפול חדשות וזוכים למימונים ממשלתיים למחקר המחלה.

נכון להיום, ה-FDA אישר חמש תרופות לאלצהיימר המטפלות בתסמינים באופן זמני ומסייעות לזיכרון וחשיבה. אך תרופות אלו אינן מתייחסות לגורמים לאלצהיימר.

לעומת זאת, רוב התרופות החדשות הנמצאות בפיתוח, שואפות לשנות את תהליך המחלה עצמה, באמצעות השפעה על אחד או יותר מהמבנים המוחיים העוברים שינויים רחבי היקף הגורמים לאלצהיימר.

מטרת התרופות החדשות היא להאט או להפסיק את התקדמות המחלה, וחוקרים רבים מאמינים כי טיפול מוצלח בסופו של דבר יהיה כרוך ב"קוקטייל" תרופות המיועד למספר מטרות, בדומה לטיפולים שונים המותאמים לסוגי סרטן רבים ואיידס.

תקווה עתידית

המחקרים שבוצעו עד היום הוכיחו את הקשר בין גירויים אינטלקטואליים לבין הגברת כמות החלבונים באי המוח, האחראים על הקשר בין התאים. על בסיס תובנה זו, נוצר פיתוח טכנולוגי ישראלי חדש, באישור משרד הבריאות, הנקרא neuroAD, שהוכח ביעילותו לשיפור היכולות הקוגניטיביות של חולי אלצהיימר, בתקופה קצרה.

הפיתוח הישראלי הינה טכנולוגיה חדשנית וייחודית שלא הומצאה עד כה בעולם. היא משלבת בין תרגילים קוגניטיביים לבין גירוי אלקטרו מגנטי שאינו פולשני באזורי המוח שנפגעו. שילוב זה מבוצע במקביל והוכח ביעילותו האטת התקדמות המחלה באמצעות חיזוק החיבורים הכימיים בין תאי המוח האחראים ללמידה וזיכרון.

טיפול זה נועד לחולי אלצהיימר בשלבים מוקדמים עד בינוניים, ומספר מחקרים קליניים שבוצעו בארץ ובאוניברסיטת הארוורד בארצות הברית, הניבו תוצאות משמעותיות של שיפורי יכולות קוגניטיביות ותפקודי זיכרון בקרב המטופלים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר