האם קנאביס יכול לרפא אלצהיימר ודמנציה?

קנאביסמחלות הדמנציה בכלל, ומחלת האלצהיימר בפרט, הינן מחלות כרוניות, אשר פוגעות באופן בלתי הפיך בחולים הסובלים מהן, בגילאי 50-60. נעשים ניסיונות תדירים על מנת למצוא למחלות אלו פתרון או טיפול רפואי אפשרי להקלה על התסמינים, כמו גם ניסיונות לריפוי מוחלט.

מחקר אוסטרלי חדש, פרסם את ממצאיו בנושא זה. קבוצת חוקרים בראשות, טים קארל, מצאו כי אחד ממרכיבי צמח הקנאביס (קנאבידיול או CBD) יכול להקל על התסמינים הרבים במחלות אלו, המתבטאים באובדן הזיכרון וקשיי התמצאות.

כמרכיב בצמח הקנאביס, גם הוא מוכר במשך שנים רבות כחלק מהתעשייה הרפואית. לקנביס נודעת משמעות אשר מעוררת מחלוקת בין אנשי המקצוע, במיוחד לאור העובדה כי היא עשוי להוות את הזרז להתפתחות סכיזופרניה אצל אנשים שונים.

אולם, על פי מנהלי המחקר, הקנאביס כולל עשרות רבות של חומרים כימים, ולכן הוא בעל השפעות שונות על המוח. שלא כמו חומר אחר הנמצא בקנאביס (THC) אשר הוא בעל השפעה ממכרת ופסיכוטית, החומר שנמצא (CBD) אינו מלווה בתופעות לוואי רבות, או בעל השפעה פסיכוטית כלשהי.

מהלך המחקר

המחקר, כפי שהוא הוצג בכנס אוסטרלי שנתי, נערך בשלב זה, הן על עכברי מעבדה והן בתאי אדם (in vivo & in vitro).

העכברים סבלו מתסמיני דמנציה ואלצהיימר. הם טופלו בקנאבידיול, למשך תקופה, ונמצא כי היה שיפור משמעותי בזיכרון חפצים, והכרת עכברים אחרים.

המחקר דורש עוד סדרת בדיקות אשר יצליחו להוכיח את מידת הריפוי של העכברים בכל אזורי המוח. מעבר לכך, גם התאים אשר נבדקו, והוצאו מקרישי דם מוחיים, נמצאו כמגיבים לחומר הקנאבידיול, באמצעות הורדת ייצור החלבונים. לעורכי המחקר דרושים עוד מספר שנים, אשר יובילו אותם לניסויים קליניים, אשר יוכלו לבחון תיאוריה זו על אנשים.

החוקרים ניסו לקבוע האם לקנאבידיול (CBD) יש את היכולת לחסום את השפעת החומר THC, או האם יש לו את היכולת העצמאית להשפיע בצורה אנטי פסיכוטית. במידה והתוצאות הסופיות של המחקר יוכלו לקבוע כי לקנאבידיול יש יכולות אנטי פסיכוטיות, הוא יוכל לשמש כמקור טיפולי למחלות הדמנציה השונות. תרופות או טיפולים אלה יוכלו גם לשמש, באופן פוטנציאלי, למניעת חולשה, עייפות, מחלת הנטינגטון (Huntington's disease) ועוד.

תפקיד הקנאביס בתהליך הטיפולי

המרכיבים הכימיים המעורבים בקנאביס, עשויים לפקח ולנטר על דלקות וזיהומים במוח ולעודד התפתחות של מעברים נוירולוגים חדישים, למרות ועל אף גיל המטופל או הטראומה ממנה הוא סובל כבר. דלקות אלו נמצאו, במחקרים קודמים, כגורמים למספר מחלות דמנטיות, וביניהן מחלת האלצהיימר.

מחקר קודם בחן את החומר THC  כמדכא את ייצור החלבון אשר מאפיין את מחלת האלצהיימר, בהתבסס על מחקרים נוספים אשר טענו כי שימוש ארוך טווח ותדיר במריחואנה עשוי לשפר את הזיכרון, ולחדד את תהליכי קבלת ההחלטות.

טיפול חדשני יכול להיות מופק באמצעות ייצור חומרים סינטטיים. תרופות אלו יכולות לגרות את הרצפטורים המיוחדים של הקארבנואידים (אותם חומרים מהם עשוי הקאנביס) במוח, וליצור יתרונות קליניים במחלות הקשורות לגיל, ולתהליכי דלקת במוח, כדוגמת אלצהיימר.

כאמור, מחקר זה, בחן את יעילותו של החומר CBD על היכולת לחסום את ייצור הפלאקים במוח, אשר גורמים בסופו של דבר להתפתחות אלצהיימר.

מיצוי החומר מסך כל הצמח, כך שהמטופל יוכל בסופו של דבר להיות מטופל במדבקות, יוכל למנוע תופעות לוואי נוספות הנגרמות מעצם העישון, כמו סרטן.

הפחד הגדול אותו מעוררים רשויות הבריאות מפני הקאנאביס, הוא בסיכון להתמכרות. לשם הורדת סיכון זה, יש לייצר את הנגזרת הטיפולית ללא מרכיבי מסוימים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715476

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר